Johdatus ohjelmointiin

Sorakuilu

Ylimääräiset harjoitukset 2.5

Ehtorakenteet

Kohta A

Laadi ohjelma, joka pyytää promptilla syötteenä viimeisen kokeen arvosanan ( 0 - 3).

Jos luku on 0, ohjelma käskee suorittamaan kurssin uudestaan. Jos luku on 1, ohjelma tulostaa kehoituksen parempaan työskentelyyn, jos 2 ohjelma kehottaa käyttäjää jatkamaan vähintään samaan malliin ja jos luku on 3, ohjelma kehuu käyttäjää. Jos luku ei ole mikään näistä, se pyytää antamaan luvun uudestaan.

Käytä ratkaisussa switch - case-rakennetta

Kohta B

Muunna edellisen harjoitussarjan 2 kohta F switch - case-rakenteiseksi.

Kohta C

Laadi pieni ohjelma, joka tervehtii Sinua päivän ajankohdasta riippuen eri tavoilla. Ajankohdan saat seuraavasti:

var aika = new Date().getHours();

Mieti, mikä ehtorakenne antaa luontevimman ratkaisun.

Kohta D

Laadi ohjelma, jossa käyttäjältä pyydetään kaksi lukua ja tieto siitä, haluaako hän tulostettavaksi suuremman vai pienemmän. Haluttu tulostetaan ruudulle.

Kohta E

Laadi tietokoneaiheinen tietokilpailu (voit myös valita jonkin muun aiheen):